:: 3 Pelajar Hangus Dalam Kebakaran Di Bukit Mertajam



3 orang pelajar dari SJKC Keow Kuang yang telah meninggal dunia akibat hangus terbakar dalam tragedi kebakaran 5 buah rumah di Kampung Bukit Kecil, Bukit Mertajam, P. Pinang pada pagi 9 Mac 2010 (Selasa). Pelajar yang terselamat ialah seramai 6 orang, setiap seorang dari SJKC Keow Kuang, SMK Berapit, SMK Ptg Rawa, SMJK Jit Sin dan 2 orang dari SMK Bukit Mertajam.
Tn. Hj Osman Ketua Sektor PPK dan Pegawai B & K , Unit HEM JPN P.Pinang telah turun melawat sekolah dan tapak kejadian. JPN P. Pinang telah menyalurkan bantuan SPBT dan KWAPM (bantuan kecemasan)kepada pelajar-pelajar berkenaan.
Pasukan SMART SUPPORT TEAM ditubuhkan dan menemui pelajar-pelajar tersebut untuk mengatasi trauma mereka. Program kaunseling kepada rakan-rakan sekelas yang meninggal serta guru sekolah rendah tersebut akan dijalankan pada 22 Mac 2010 bermula jam 11.00 pagi hingga 12.00 tengahari dan 1.30 hingga 2.30 petang. Pejabat Kebajikan Masyarakat Pulau Pinang dan Daerah Tengah bersetuju membantu memberi kaunseling kepada guru-guru sekolah rendah berkenaan.
...ara

0 comments: